עימות בממשלה: "פקידי האוצר, היועמשית ובג"צ שולטים"

מוטי הלפרין No Comments on עימות בממשלה: "פקידי האוצר, היועמשית ובג"צ שולטים"

הצעקה החריגה של מזכיר הממשלה, התלונה ש"הפקידים לקחו לי כסף" והאיום של גלנט בהתנגדות לתקקציב. כל ההתבטאויות החריגות מישיבת הממשלה אתמול בה אושר תקציב המדינה ובראשו תקציב צבאי רחב היקף | ההתבטאויות החריגות מישיבת הממשלה שאישרה אתמול את העדכון בתקציב המדינה

צילום: קובי גדעון /לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה אישרה אתמול את העדכון לתקציב המדינה לשנת 2024 בעקבות הוצאות מלחמת "חרבות ברזל". תקציב המדינה המעודכן עומד על כ-582 מיליארד שקל ומשקף גידול של כ-70 מיליארד שקל במסגרת ההוצאה. שרי 'המחנה הממלכתי' הצביעו נגד התקציב ולפי ההקלטות שדלפו משם נראה שהעסק ממש ממש לא רגוע בין חברי הממשלה.

שר הכלכלה ניר ברקת העלה בישיבת הממשלה את נושא הכנסת הפועלים הפלסטינים, לדבריו "זה אסור לחלוטין". ראש הממשלה נתניהו גער בו: "ניר, זה לא המקום לדון בכזה נושא בפורום הזה". ברקת התרגז: "מה זאת אומרת 'זה לא המקום לדון בזה', לא כינסתם את הקבינט החברתי-כלכלי כבר חודש!". בשלב זה צועק מזכיר הממשלה יוסי פוקס על השר ברקת, בצורה חריגה, שיפסיק את הדיון בממשלה. "קודם צריכים לדון על זה בקבינט המדיני ביטחוני, מספיק!"

השר למסורת ישראל, מאיר פרוש תקף את פקידי האוצר: "ממשלת הימין מלא מלא מלא לקחה לי כסף. מה יצא לך, נתניהו, מזה? פקידי האוצר, היועמשית ובגצ שולטים". למרות שהפרט הזה לא תפס כותרות, הדרמה המשמעותית בישיבת הממשלה על התקציב – הייתה למעשה מול שר הביטחון יואב גלנט. הוא לא תדרך שלא יצביע בעד התקציב, אבל בפועל התכוון לעשות ככה במידה ולא היה מקבל את התקציבים הדרושים לשיטתו למערכת הביטחון.

צריך לומר, שבניגוד לאיתמר בן גביר ולשרי עוצמה יהודית, איתם נתניהו היה יודע להתמודד פוליטית במידה והיו מצביעים נגד התקציב – כפי שאיימו – הצבעה של שר הביטחון נגד התקציב, בזמן מלחמה במספר חזיתות, זה כבר משהו שראש הממשלה לא יכול היה לאפשר לו ולכן דאג שכל דרישותיו יתקבלו.

גלנט למעשה הפתיע ברגע האחרון את שרי הממשלה, כשממש צמוד להצבעה הוא הודיע שיתנגד בשל חוסר בתקציב הביטחון. באותו רגע נתניהו נעל את הישיבה ודחה אותה במספר שעות, לשלוש וחצי בצהריים, כשבכל הזמן הזה ישב נתניהו עם אנשי אגף התקציבים ואנשיו של שר הביטחון כדי לפתור את הנושא. למעשה, כשבן גביר תדרך שהוא מקיים

סבב פגישות עם נתניהו – זה היה הנושא השולי כי כאמור נתניהו ישב רוב הזמן על תקציב משרד הביטחון וצה"ל. רק נאמר שהתוספת לתקציב הביטחון היה הגדול ביותר מטבע הדברים – 70 מיליארד שקלים, רובם להוצאות המלחמה.

האזינו לחשיפה המלאה ב'מהדורת הבוקר'>>>



0 תגובות